Het Collectief
Rescope is een collectief van onafhankelijke senior experts dat organisaties begeleidt bij het omarmen van AI en technologie als motor voor groei en innovatie. Onder het label Rescope werken we als een hechte community van ervaren professionals samen om bedrijven met 50-500 kenniswerkers te ondersteunen in hun digitale transformatie.
Ons collectief combineert diepgaande expertise op diverse domeinen:
-
Machine learning engineers gespecialiseerd in analytische en generatieve AI
-
Automation-experts die processen optimaliseren en digitaliseren
-
AI-strategen die technologie integreren in bedrijfsstrategieën
-
Program- en projectmanagers die transformaties van begin tot eind begeleiden
-
Trainers en coaches die hands-on opleidingen en up- en reskill-programma’s aanbieden.
Bij Rescope staan we voor onafhankelijkheid, samenwerking en maatwerk. Wij challengen de status quo en brengen creatieve, duurzame oplossingen die écht werken voor jouw organisatie. Via onze Digital Champion Academy versterken we jouw teams, stimuleren we een cultuur van innovatie en zorgen we ervoor dat jouw organisatie zelf de leiding kan nemen in een snel veranderende wereld.
Als community leveren we geen standaardoplossingen, maar bouwen we samen aan een strategie die jouw bedrijf toekomstbestendig maakt. Volledig onafhankelijk van leveranciers blijven we altijd gefocust op jouw behoeften en doelen.
Ontdek hoe het Rescope-collectief jouw organisatie kan versterken en samen met jou impact kan maken op lange termijn.
Mijn verhaal
In de eerste 10 jaar leerde ik alles over sales en leiderschap bij Concentra Media (nu Mediahuis), en de afgelopen 14 jaar bij Wildstream heb ik me verdiept in ondernemerschap, technologie en het transformeren van bedrijven. We evolueerden van een digitaal collectief van meer dan 40 mensen naar een expertgroep van meer dan 130 medewerkers met een jaarlijkse omzet van meer dan 10 miljoen euro, waarvan 80% recurrent. Als managing partner was ik actief betrokken bij de exploitatie van onze eigen SaaS-platforms en IT-bedrijf, maar als CEO kijk ik met trots terug op de oprichting van Hybrid in 2012 en de succesvolle koerswijziging in 2019 van een web agency naar een performance marketing agency. Vandaag is Hybrid een toonaangevend expertbureau met klanten als Ava, Aveve, X2O, Impermo, Albert Heijn, enz., en realiseert het een jaarlijkse recurring revenue (YRR) van bijna 3 miljoen euro en een jaarlijkse groei van bijna 20%. Je zou dus kunnen zeggen dat ik de oprichting en het management van 2 techbedrijven heb gecombineerd met het transformeren van een human capital-bedrijf, en dit alles met veel passie, enthousiasme en toewijding!
Hoewel ik het destijds niet volledig besefte, werd het zaadje geplant in november 2022, de dag waarop de hele sector werd verrast door de snelle opkomst van LLM ChatGPT. Ondanks dat ik sinds de ontploffing van de .com-bubbel digitaal actief ben, in 2012 een pionier was met een big data-platform en meer dan 10 SaaS-platformen heb gelanceerd binnen de Wildstream-groep, voelde ik een gevoel van hergeboorte. Ik kan me geen enkele sector voorstellen die niet door AI getransformeerd zal worden en zie enorme uitdagingen op ons pad. Aan de ene kant is AI multidisciplinair en heeft het sterke generalisten nodig die bruggen kunnen slaan. Aan de andere kant hebben veel bedrijven hun digitale transitie nog niet voltooid en begrijpen managers en executives weinig van het speelveld waarin we ons vandaag bevinden. Elk van deze bedrijven zal een AI-champion nodig hebben die het overzicht bewaart en de leiding neemt in een duurzame transitie. Dit is precies de rol waarin niet alleen mijn enorme passie voor AI centraal staat, maar ook waar ik een fantastische missie zie die me nog meer voldoening zal geven dan de prachtige ervaringen die ik de afgelopen jaren heb gehad.
